دانشجوی جوان
دانشجوی ایرانی ، دانشجوی با بصیرت (دانش اگر در ثریا باشد ، مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت)(پیامبر گرامی اسلام(ص))

“ قرآن بلوگ” یک سرویس وبلاگدهی قدرتمند بر پایه وردپرس برای ساخت وبلاگ حرفه ای است. شما در قرآن بلوگ می توانید با سرعت و سهولت اطلاعات، خاطرات، مطالب و مقالات خود را در اینترنت منتشر کنید در واقع کاربر در این سرویس تنها با چند کلیک یک وبلاگ رایگان با امکانات بی نظیر به نام دلخواه خود می سازد و می تواند آن را با بهترین تدابیر امنیتی سیستم وبلاگدهی قرآن بلوگ کنترل و مدیریت  کنید.

  • اختصاص آدرس اینترنتی بصورت http://YourName.mqb.ir
  • امکان ارسال مطلب به آینده
  • امکان مدیریت چندین وبلاگ با یک شناسه
  • امکان ذخیره مطالب بصورت پیش نویس
  • امکان نمایش مطالب بصورت سنجاق شده (مطلب ثابت)
  • امکان آمارگیری و مدیریت بازدیدهای هر وبلاگ
  • امکان نظر سنجی برای هر وبلاگ و مدیریت کامل نظرات
  • امکان درج برچسب برای هر مطلب
  • امکان ایجاد وبلاگ گروهی
  • امکان ثبت وبلاگ در فهرست سایت
  • امکان موضوع بندی کردن وبلاگ و اضافه کردن زیر موضوع
  • امکان استفاده از قالب سایر سرویس های وبلاگ دهی معتبر (جدید)
  • امکان اضافه کردن صفحات جداگانه به وبلاگ
  • امکان اضافه کردن نویسنده برای وبلاگ
  • امکان پشتیبان گیری از وبلاگ ( بک آپ کامل از پست های ارسالی )
  • امکان اتصال دامنه به وبلاگ ( تبدیل وبلاگ به سایت )
  • و امکاناتی که با ساخت وبلاگ در قرآن بلاگ با آنها آشنا خواهید شد …

ساخت وبلاگ رایگان در رومفا

شيعيان و اهل تسنن احاديثي را به تواتر روايت کرده اند که بنابر آنها، پيامبر جانشينان خود را دوازده نفر خوانده است. اين احاديث که از دلايل اثبات تولد و وجود حضرت حجه  بن الحسن العسکري به شمار مي روند، به اختصار «احاديث دوازده امام» (خليفه) ناميده مي شود. البته برخي از روايت هاي اهل تسنن و اکثر روايت هاي شيعيان علاوه بر شمار جانشينان، اسامي، صفات و ويژگي آنان را نيز بيان کرده اند. معرفي قائم دوازدهم، خبر از غيبت و کيستي پدر و جد ايشان، از مهم ترين نکاتي است که اين روايت ها بدان ها پرداخته اند.
اين احاديث به دو گونه بر تولد و وجود حضرت حجت
دلالت دارند: يکي به صورت عام يعني استدلال به همان عدد دوازده که شيعه و سني بر آن اتفاق دارند و ديگري، استدلال به اسامي، صفات و مشخصاتي که در متن روايات آمده و بنابر آنها، امام دوازدهم همان قائم ياد شده است.
احمد الکاتب در پي انکار وجود حضرت حجه بن الحسن العسکري
شبهاتي را درباره احاديث دوازده امام درافکنده است. وي اين احاديث را جعلي و ساخته قرن چهارم ياد مي کند تا از اين رو، استناد به اين احاديث را ناپذيرفتني خواند.

براي دانلود كليك كنيد.

 

يكي از بزرگترين مصائب بزرگ جهان اسلام، حوادثي است كه خيلي زود و بلافاصله پس از رحلت پيامبر (ص)، دچار امت اسلام شد؛ اين مصائب عبارتند از غصب بنا حق خلافت از علي (ع) و تعرض و بي‌حرمتي نسبت به اهل بيت (ع) به خصوص فاطمه (ع) مي باشد.
از آنجا كه برخي از اهل سنت، به طور كل منكر وقوع چنين مصائبي نسبت به اهل بيت (ع) مي باشند، در اين مقاله، به روش كتابخانه اي و تجزيه و تحليل و تدوين داده ها، سعي مي شود كه منابع دست اول و اصلي كه از اين مصائب به طور صريح يا غير صريح، ياد كرده اند، نزد فريقين، شناسايي و ذكر شوند تا معلوم شود كه اين مصائب يك داستانسرايي تاريخي نيست بلكه حقيقت تلخي است كه بايد نسبت بدان به خداوند پناه آورد.

براي دانلود كليك كنيد.

 

حضرت علي (ع) شخصيتي فرامذهبي است كه به مذهب و فرقه اي خاص اختصاص ندارد و اين امر ناشي از اخلاق والا و كمال شخصيتي است كه در وجود آن حضرت نهفته است؛ لذا عمده مذاهب و فرق اسلامي - از شيعه و اهل سنت - نسبت به ايشان ارادت خاصي نشان داده، در منابع حديثي و كتب مذهبي خود از جايگاه ويژه و فضايل نامبرده بسيار ياد مي كنند.
اين مقاله، به قصد آشنايي مختصر خوانندگان بر گوشه اي از اين امر، به روش كتابخانه اي، سعي دارد جايگاه و مقام حضرت (ع) نزد اهل تسنن را با اتكا به منابع مختلف حديثي، تفسيري و تاريخي معتبر نشان دهد.
مقاله حاضر در سه بخش تنظيم شده است: بخش اول: آياتي كه در شان علي (ع) نازل شده است؛ بخش دوم: فضايلي كه در شان علي (ع) وارد شده است؛ بخش سوم: امتيازات عملي علي (ع)، يعني كارهايي كه آن امام همام انجام داده اند.

براي دانلود كليك كنيد.

 

 

جمعي از عالمان بزرگ تهران در ماه شعبان 1371 هجري قمري (مطابق با 1331 شمسي) در مجلسي گرد هم آمدند و به سفارش مدير مجلس ـ مرحوم حاج محمد علامه هر كدام چند دقيقه در مورد امام مهدي عليه السلام سخن گفتند. اين مقاله، گزارشي است از آن جلسه، كه بر اساس نوار كاست موجود، تهيه و تدوين شده است. در اين مقاله، سخناني از عالمان تهران، حجج اسلام محمدتقي فلسفي، عباسعلي محقق خراساني، ميرزا علي محدث زاده، محمود حلبي خراساني، آقا نجفي شهرستاني، سيد محمد سلطان الواعظين شيرازي، علي اصغر اعتماد الواعظين، عباس علي اسلامي شاهرودي و در پايان، قطعه شعري از گويندهاي ناشناس همراه با توضيحي از محمد علامه به نقل از كتاب خاطرات او آمده است.

براي دانلود كليك كنيد.

در اين مقاله سعي شده است با تبيين رابطه و پيوند ساعت بيولوژيک با اوقات خاص عبادات مثل نماز، روزه و حج از طريق بررسي هاي علم تجربي و بررسي آيات قرآني و روايات به کشف اين حقيقت جاري پرداخت و مورد تازه اي را در تحقيقات ميان رشته اي جهت افزايش رابطه علم و دين توليد نمود.

براي دانلود كليك كنيد.

 

براي «صلوه وسطي» در آيه 238 سوره بقره، مصاديق متعددي بيان شده است. با توجه به اينكه اقامه نماز، مراقبت و حفاظت از حدود و حريم، اهميت و فضيلت آن در آيات فراواني از قرآن آمده است، افزوني «صلوه الوسطي» در اين آيه را نمي توان حمل بر اين امور کرد. در اين مقاله پس از بررسي و نقد چند نظريه نشان داده ايم كه تاكيد بر «صلوه الوسطي» در آيه مذكور؛ اولا- بيان كننده برتري و امتياز آن نماز نسبت به ساير نمازها و حاكي از عنايت ويژه نسبت به آن است. ثانيا – نماز مذکور، از نمازهاي واجب است. ثالثا - تطبيق آن بر «نماز صبح»، داراي دلايل و قرائن قابل قبولي است. زيرا آنچه به عنوان فضيلت نماز ظهر و عصر، بيان شده، اموري جانبي و بيروني است. ولي عوامل فضيلت نماز صبح، امور ذاتي و دروني است. بنابر اين مي توان نماز صبح را مصداق «صلوه الوسطي» دانست.

براي دانلود كليك كنيد.

حضرت محمد (ص) در حديثي مشهور، از زن، عطر و نماز به عنوان سه محبوب دنيايي خويش ياد كرده اند. اين حديث رمزگونه براي عارفان نازك خيال دستمايه اي قرار مي گيرد تا تعابيري گوناگون بر اساس پسندها و سليقه هاي خود از آن عرضه نمايند. آنان در تاويل هاي خود از اين حديث، به انگيزه حب، علت آن و ترجيح يكي از محبوب ها بر ديگري اشاره كرده اند و علاوه بر اينها، آن را مستمسكي براي اظهار اشتياق و ميل به زن، همسرگزيني و... قرار داده اند.
در بررسي تاريخي نظرگاه هاي عارفان در مورد اين حديث‏، تحول ديدگاه آنان از تصوف زهدآميز و ترك تعلقات و بريدن از ماسوي اله از جمله زن تا عرفان عشق انگيز و مبتني بر محبت نسبت به همه مخلوقات و...، زن به عنوان مظهر جمال حق ديده مي شود.
اين نوشتار ضمن بيان نظرگاه هاي متفاوت و جالب عارفان در مورد اين حديث، به اين نتيجه مي رسد كه هر يك از اجزا سه گانه اين حديث، حضرت محمد (ص) را به حق نزديك مي ساخته و در واقع دلبستگي آن حضرت به زن، عطر و نماز همان دلبستگي به خداوند بوده است.

 

برای دانلود کامل مقاله کلیک کنید. 

 بهترين جلوه نيايش در نماز بروز نموده که ارتباط مستقيم و بي واسطه با خداوند است. نماز پيوندي بين خاک با افلاک مي باشد که سرشتي عرفاني دارد و شاعران و نويسندگان ديروز و امروز در بيان حکمت هاي آن نوعي از تجربه عرفاني را به نمايش نهاده اند. در اين مقاله نمونه هايي از اين تجربه قدسي را در گفته مختلف آورده و در ضمن آن جلوه هايي از وصال مشترک معنوي را با مايه هاي واحد نشان داده است. آنچه در کهن ترين متون عرفاني چون کشف المحجوب، مرصاد العباد و مصباح الهدايه آمده و در زبان ابن عربي و غزالي جاري گرديده در فحواي اشعار شاعران معاصر نيز آمده که نمونه هاي آن تقديم مي گردد.

برای دانلود کامل مقاله کلیک کنید.

 مقدمه: اين تحقيق با هدف تعيين رابطه بين اهميت دادن به نماز با جهت گيري مذهبي و سلامت روان در كاركنان دانشگاه و افراد غير شاغل در دانشگاه انجام شده است.
روش: جامعه آماري اين تحقيق كاركنان دانشگاه و افراد عادي غير شاغل در دانشگاه بود. 300 نفر (150 نفر از كاركنان دانشگاه و 150 نفر از افرادي كه در دانشگاه شاغل نبودند) به صورت فردي و در دسترس انتخاب و پرسشنامه هاي جهت گيري مذهبي آلپورت و سلامت عمومي گلدبرگ را تكميل كردند. داده هاي بدست آمده با استفاده از روشهاي آماري خي دو و آزمون
t مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت
.
نتايج: مقايسه نتايج بدست آمده بين نمونه مورد بررسي در كاركنان دانشگاه و افراد خارج از دانشگاه در رابطه با اهميت دادن به خواندن نماز، بيانگر وجود تفاوت معنادار (
P<0.01) بين آنها است. بعلاوه جهت گيري مذهبي در كاركنان دانشگاه بيشتر دروني ولي در افراد خارج از دانشگاه، بيشتر بيروني است. همچنين در كاركنان دانشگاه، نشانه هاي جسماني، اضطراب و بيخوابي، نارسايي در عملكرد اجتماعي و افسردگي كمتر و سلامت رواني بطور كلي بهتر از افراد خارج از دانشگاه است.
نتيجه گيري: با توجه به نقش نماز و جهت گيري مذهبي در سلامت روان، بنظر مي رسد مسوولين فرهنگي جامعه، به ويژه مسوولين فرهنگي دانشگاه، بايد به آن توجه ويژه نمايند و برنامه هاي خاصي در اين راستا پيش بيني كنند.

 

برای دانلود کامل مقاله کلیک کنید.

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Alternative content


javahermarket



آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 275
بازدید کل : 114722
تعداد مطالب : 75
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

javahermarket

سلام لطفا اطلاع رسانی کنید: قرآن بلاگ اولین سرویس حرفه ای وبلاگدهی قرآنی برپایه وردپرس و بدون تبلیغات شروع به کار کرد.لطفا برای ترویج قرآن و فرهنگ وبلاگنویسی ارزشی لینک یا بنر سایتو بزارید. و البته خودتون هم عضو بشین. قرآن بلاگ http://mqb.ir/ نمونه وبلاگهای حرفه ای در قرآن بلاگ http://pptdownload.mqb.ir/